Výrobce: Cobalt Flux
Uvedení na trh: 2005
Typ: Profesionální hardpad
Doporučená cena: 10 000 kč
Konektor: USB, PS2 a XBOX (3in1) -nebo- Wii.
Kompatibilní s DDR/ITG: Ano, odpovídá rozměrům?Rozměry ploch odpovídají standardním rozměrům, ale nejsou zapuštěné. To lze vyřešit zakoupením arcade modu.
Kompatibilní s PIU: Ano, neodpovídá rozměrům?Na padu lze hrát PIU, ale rohové šipky jsou menší než na automatech, proto nejde dobře potvrdit tři šipky najednou. Problém dělají náročnější skladby, ale na vyzkoušení hry PIU to postačuje.
Cobalt Flux

By S'Tsung

Cobalt Flux je hardpad, který byl vytvořen pro profesionální hraní. Plocha Cobalt Fluxu je 84 x 84 cm a je rozdělena na devět aktivních polí, z nichž každé se skládá z polykarbonátové desky a dvou kovových plátů, které vytvářejí kontakt.

Pad má u sebe control box, který byl původně určen pro platformu PS2. V současnosti mají CFka 3-in-1 control boxy - pozor nefungují pro PIU na PS2, PIU na PC hrát jde. Na control boxu se nachází tlačítko START a SELECT. Pad váží 21kg a je dostatečně pevný, aby vydržel intenzivní domácí hraní profesionálního hráče po dobu několika let, aniž by se výrazně poškodil.

Polykarbonátový povrch padu má všechny panely v jedné rovině. Zpočátku je velmi kluzký, ale to rychle spraví několik hodin intenzivního hraní. Na dotek je povrch padu relativně "teplý" a příjemný, protože se nejedná o kov jako je tomu třeba u TX6000. Na padu lze hrát naboso i v botách (v ponožkách to klouže).

Pokud hrajete naboso, pad vydává tlumený a umělý zvuk, což může být pro některé hráče nedostačující odezvou. V botách se člověk slyší bez problémů a může podle svého vlastního podupávání udržovat rytmus. Samotné hraní je hodně hlučné, což může být problém zejména v bytech, ke tlumení můžete použít podložku, kterou vložíte pod pad (vhodná je např. gumová hard foam výplň z Deluxe padu).

Spodní část padu je hladká a klouže na většině typů povrchů. K dispozici jsou sice čtyři protiskluzové nálepky, ty však pad na jednom místě většinou neudrží. Nejvíce se hýbe na dlaždičkách nebo na hladkém kameném povrchu, zde je tedy nutné použít pod pad antislipovou gumovou podložku. Na parketách se pad s dodanými nálepkami pohybuje minimálně, na koberci se dá hrát bez větších problémů.

Citlivost padu je velmi dobrá, ale záleží na několika faktorech. Jedním z nich je špína a prach, které se dostávají do spár mezi panely i mezi kovové desky. Druhým faktorem je volnost šroubků na panelech a samozřejmě hraje roli i to, kam na panel šlápnete. Citlivost je nejvyšší uprostřed panelu, na krajích je však také dostatečná. Na Cobalt Fluxu je možné hrát technikou tip-toe.

Pad je nutné čistit bežně jednou za dva měsíce, ale záleží to na prostředí, ve kterém hrajete. V momentě, kdy senzory začnou vynechávat nebo "ghoststepují", je dobré pad rozebrat a důkladně vyčistit.

Cobalt Flux je přesný pad s dobrou výdrží a poskytuje příjemný pocit z hraní, který se však zásadně liší od pocitu z hraní na arkádové platformě. Celková životnost padu je vysoká a pokud dojde k výraznému opotřebení některých částí, je možné je jednoduše opravit nebo nahradit. Nová generace Cobalt Fluxu je automaticky rozpoznávána ve Stepmanii 4.0, EverStepu i ITG PC.

Výroba této podložky byla ukončena v roce 2010.

Známé varianty

CF Arcade Smooth

Cobalt Flux Arcde-Style

Arcade-style mod kit je modifikací CFka, která ho má příblížit ke skutečné arkádové platformě. Spočívá v namontování plíšků mezi panely v místech, kde má arkádová platforma brackety, tyto plíšky bohužel nejsou zrovna nejvzhlednější. S kitem je na CFku o něco snadnější orientace a umožnuje hraní tip-toe. Při hraní s modkitem však doporučujeme používat boty. Díky kitu se výrazně sníží citlivost diagonálních panelů a středu, takže na padu prakticky nelze hrát PIU. I přes snížení citlivosti jsou tyto panely stále funkční. Kit ovšem mírně snižuje citlivost i ortogonálních panelů, takže hráči s nižší hmotností mohou mít problém sepnout senzor. Kit je možné zakoupit později nebo přímo namontovaný na pad z výroby. Stojí přibližně 800Kč.