Konektor: USB
Kompatibilní s DDR/ITG: Ano, neodpovídá rozměrům?Odchylka od rozměrů: 14cm

Díky této odchylce nelze na padu hrát technikou tip-toe a těžší skladby jsou výrazně znesnadněny. Navíc Vám bude dělat problémy hrát na podložce, která pak standardním rozměrům odpovídá.

Kompatibilní s PIU: Ne?Pad nemá aktivní středové pole, proto na něm nelze PIU hrát.
X-PAD

By Centime

X-PAD je výrobkem české firmy DDR.CZ a typově je podobný Impactu. Zásadně se liší v celkové tuhosti, grafické úpravě, velikosti panelů a poloze senzorů. Díky tomu se stává, že senzory nesnímají v místech, kde by měly a zkušenější hráči, kteří jsou zvyklí hrát na jiných podložkách, mívají problém správně sepnout šipku. Velmi obtížně se na X-PADu uplatňuje například technika tip-toe a obecně nelze dělat příliš úsporné pohyby, což může působit potíže zejména u náročnějších skladeb.

Pro začátečníky může být hraní na X-PADu trochu zavádějící, pokud by chtěli později vyzkoušet i jiné podložky. Střední panel padu je viditelně a citelně zvětšený (oproti arkádovým rozměrům 27,94x27,94cm na kruh o průměru 42cm) na úkor ostatních panelů, což sice napomáhá k pohybování v menu a uhýbání minám, celkový pocit z hraní to však zhoršuje. Rozložení snímačů je rozměrově stejné jako u PC USB Dance Padu.

Podobně jako Impact, má i X-PAD vyztužené panely, které tak tlumí nárazy a jsou šetrnější ke kloubům. Moderní a agresivní grafická úprava je originální. Použité materiály na horní i spodní straně padu jsou srovnatelné s těmi na Impactu, tedy vhodné pro domácí hraní. Antislipová vrstva X-PADu je však o něco tlustší a napomáhá tomu, že pad není celkově tolik "hadrovitý", na druhou stranu způsobuje, že se u padu mírně zvedají rohy a také má zásadní vliv na citlivost senzorů. Zejména při hraní náročnějších skladeb je třeba důsledně potvrzovat šipky a místy také vyvinout větší sílu, jinak dochází ke ghoststepům nebo pad missům.

Z počátku jsme očekávali, že životnost XPADu bude podobná jako u Impactu a úmrtí našeho testovacího vzorku po cca 15cti skladbách obtížnosti Hard až Expert jsme považovali spíše za náhodu. Avšak jak jsme zjistili, úmrtí X-PADu po pár týdnech je poměrně běžná věc. Navíc pady začínají dávat ghoststepy již po prvním dni hraní skladeb obtížnosti Medium. Lag?Opožděná reakce podložky při hře. X-PADu je nulový.

Porovnání

Impact Dance Pad

Impact Dance Pad Impact a X-PAD jsou konstrukčně a teoreticky i cenově velmi podobné produkty. Za stejnou cenu si můžete vybrat buď Impact s garancí životnosti 24 měsíců nebo X-PAD s garancí životnosti 3 měsíce. Největší rozdíl mezi oběma pady je především v rozložení snímačů, které u Impactu odpovídájí standardům, zatímco u X-PADu je středový panel zvětšený o 14 cm na úkor ortogonálních panelů. Další problém X-PADu je v citlivosti senzorů. Ta je u Impactu výrazně lepší díky tenčí protiskluzové vrstvě. Taktéž ghoststepy jsou na X-PADu daleko obvyklejší. Životnost je vyšší u Impactu a to zejména díky odolnějšímu provedení kontaktů. Krom designu jsou jinak oba pady shodné a X-PAD je vlastně kopií Impactu, který je na trhu o tři roky déle.
Recenze: Impact Dance Pad