Kompatibilní s DDR/ITG: Ano, neodpovídá rozměrům?Odchylka od rozměrů: 14cm

Díky této odchylce nelze na padu hrát technikou tip-toe a těžší skladby jsou výrazně znesnadněny. Navíc Vám bude dělat problémy hrát na podložce, která pak standardním rozměrům odpovídá.

Kompatibilní s PIU: Ne?Pad nemá aktivní středové pole, proto na něm nelze PIU hrát.
X-PAD

By S'Tsung

Tento pad z výrobny firmy DDR.CZ je hybridem mezi Impact Dance Padem a Deluxe Dance Padem s Hard Foam výplní. Má jiný však jiný design, rozložení panelů a trochu jiné materiály výplně i výztuže.

Jedná se o softpad s pevnou vyjímatelnou výplní, která se skládá z šesti částí. Každá aktivní šipka pro čtyřpanelové hry je vyztužena. Velikost panelů a umístění senzorů však příliš neodpovídá rozměrům na arkádové platformě. Díky tomu se stává, že hráč zvyklý na běžné rozměry panelů nedošlápne na senzor nebo se odráží na hraně výztuže, což může být někdy nepříjemné. Další nevýhodou těchto panelů je to, že kvůli pevnosti a pružnosti vnitřních materiálů (výztuže jsou z méně kvalitních materiálů než u ostatních padů) dochází k sepnutí senzoru o nějakých 15 ms později než u jiných padů se stejnou elektronikou. Pružnost výplně způsobuje také to, že při dopadu cítíte zpětný náraz od padu (a to z nějakého důvodu hned dvakrát). Toto více citlivým hráčům znepříjemňuje hraní skladeb, ve kterých se vyskytuje hodně skoků.

X-Pad Extreme Pad je schopný zvládat těžší skladby, kde je potřeba potvrzovat jeden panel vícekrát za sebou. Odchylka padu závisí na síle, kterou hráč vyvine při šlápnutí na vyztužený panel. Díky tomu odchylka nemusí být úplně konstatní a zkušenějšího hráče to může rozhodit z rytmu. Tato odchylka je však prakticky zanedbatelná a celková přesnost padu je velmi dobrá. Tedy v případě, že víte kam šlapat. Pokud jste zvyklí na standardní rozmístění panelů, bude vám počateční adaptace dělat trošku problémy. Stejný problém potkáte, pokud jste zvyklí na X-PAD PROFI a změníte podložku na nějakou, která standardům odpovídá. Panely, které nejsou vyztužené, nemají při došlápnutí žádnou odchylku. Hraní technikou tip-toe heel je bohužel hodně znesnadněno velkou středovou plochou.

Pokovovaná plocha se senzory uvnitř padu není chráněna měkkou vrstou a může se tak stát, že se senzory protrhají, ale zároveň i odřou. Toto je většinou důvod proč pad přestává fungovat (s ochrannou vrstvou i protrhané senzory totiž fungují, bez ní je to hodně o štěstí).

Antislipová plocha je stejná jako u svého předchůdce a je vhodná na domácí hraní jak na podlaze tak na koberci. Je pevnější a nedá se lehce roztrhnout jako u dřívějších Deluxe Ignitionů.

Pad se dá lehce složit a přenášet.

S životností X-padu Profi máme spíše negativní zkušenost. Pad přestal úplně fungovat ještě dříve, než se na něj postavili všichni naši recenzenti a ani nebyl vystavený extrémnímu hraní. K testování jsme však měli pouze jediný vzorek. Životnost však odhadujeme, že bude lehce nižší, než u Deluxe Dance Pad V2.5. Tyto dva produkty jsou v podstatě shodné, až na nižší kvalitu výztuží u X-PADu.

Závěrem lze říci, že X-PAD PROFI rozhodoně není nejlepší podložka na Českém/Slovenském trhu, ačkoliv se to často dočtete v popisu produktu.

Porovnání

Deluxe Dance Pad (V2.5) Hard Foam

Deluxe Dance Pad Při srovnání X-PADu Profi a Deluxe Dance Padu druhé generace s Hard Foamem zde překvapivě nenajdeme mnoho změn. Pady jsou vyrobeny prakticky ze stejných materiálů, vnitřní výplň i konstrukce senzorů jsou identické. Změna, kromě potisku, je v rozložení snímačů - zatímco u normálního Deluxe Dacnce Padu je odchylka od standardních rozměrů 4cm, u X-PADu je to asi 14cm, tedy těžší skladby se hrají hůře. Přesnost snímačů je u X-PADu o něco lepší, avšak celkový pocit ze hry je spíše horší právě díky rozložení senzorů a materiálu výztuže. Klasický Deluxe Dance Pad je skoro o polovinu levjnější. Deluxe Dance Pad lze navíc připojit na více platform, zatímco X-PAD pouze k PC. Recenze: Deluxe Dance Pad HardFoam V2.5

Deluxe Dance Pad V3

Deluxe Dance Pad V3 Narozdíl od předchozího srovnání, zde najdeme rozdílů překvapivě hodně. Asi první rozdíl jsou použité materiály, které jsou u V3 kvalitnější, hra je tím příjemnější a také životnost podložky bude lepší. Deluxe V3 má narozdíl od X-PADu snímače podle standartních rozměrů a navíc má ochrané vstvy proti protrhání. Pěnová výplň bývá u V3 pevnější. Pak je zde řada detailů u V3, jako například ochrana proti zákmitu signálu (=menší lagy?Opožděná reakce podložky při hře. ), které bychom u X-PADu hledali marně. Cena obou padů je prakticky stejná, Deluxe V3 je však celkově o mnoho kvalitnější.
Recenze: Deluxe Dance Pad V3